Verkoopvoorwaarden

Artikel 1 – Toepassingsgebied.

Deze Algemene Verkoopsvoorwaarden zijn zonder beperking of voorbehoud van toepassing op alle verkopen die via de website www.moneytic.be worden afgesloten met consumenten en niet-professionele of professionele kopers die de producten of diensten willen kopen die op onze website te koop worden aangeboden.

Deze algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing met uitsluiting van alle andere voorwaarden, in het bijzonder voorwaarden die van toepassing zijn op verkoop in de winkel of verkoop via andere distributie- en marketingkanalen.

De Klant verklaart dat hij/zij deze Algemene Verkoopvoorwaarden heeft gelezen en geaccepteerd door het betreffende vakje aan te vinken voordat hij/zij een bestelling plaatst op de website.

Bijgevolg impliceert elke dienst geleverd door de website www.moneytic.be de onvoorwaardelijke aanvaarding door de koper van deze Algemene Verkoopsvoorwaarden.

Artikel 2 – Nietigheid of niet-toepasselijkheid

De ongeldigheid of ontoepasbaarheid van een van de clausules van deze algemene verkoopvoorwaarden heeft geen invloed op de geldigheid of toepasbaarheid van de andere clausules die in het document zijn gedefinieerd.

Het feit dat www.moneytic.be zich op een bepaald moment niet op deze algemene verkoopvoorwaarden beroept, mag niet worden geïnterpreteerd als een verklaring van afstand van het recht om er later wel een beroep op te doen.

Artikel 3 – Inhoud van de Algemene Verkoopvoorwaarden.

  • De verkoopprijzen van producten en diensten, exclusief btw.
  • Eventuele verzendkosten.
  • Eventuele installatiekosten.
  • Levertijden.
  • Betalingsvoorwaarden
  • Service na verkoop.
  • Uw herroepingsrecht.
  • De duur van aanbiedingen.
  • De kosten van een telefoontje op afstand om contact met ons op te nemen.

Artikel 4 – Onze contactgegevens.

Als u contact met ons wilt opnemen, vindt u hier onze gegevens:

  • Naam van site-eigenaar: MoneyTic.
  • Rechtbank van registratie: Brussel.
  • Naam van contactpersoon : MoneyTic SRL
  • Postadres: Boulevard du neubième de ligne 35, 1000 Brussel.
  • E-mailadres: info@moneytic.be.
  • Telefoonnummer: +32 23 800 444.
  • BTW-nummer: BE 1001.029.607.

Artikel 5 – Aard van de te koop aangeboden producten.

Op onze website worden de volgende producten en diensten te koop aangeboden:

  • Automatische muntwisselaars.
  • Verwante diensten.

Artikel 6 – Wijziging van de Algemene Verkoopvoorwaarden.

Aangezien deze Algemene Verkoopvoorwaarden later gewijzigd kunnen worden, is de versie die van toepassing is op de aankoop van de Klant de versie die van kracht is op de website op de datum waarop de bestelling wordt geplaatst.

Behoudens tegenbewijs vormen de in het computersysteem van de site www.moneytic.be geregistreerde gegevens het bewijs van alle met de Klant gesloten transacties.

Artikel 7 – Recht op toegang, rectificatie en verzet.

Klanten hebben te allen tijde het recht op toegang tot, rectificatie van en bezwaar tegen al hun persoonlijke gegevens, in overeenstemming met de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens.

Klanten kunnen dit recht uitoefenen door een brief te schrijven, met bewijs van identiteit, naar :

Nieuwstraat 35, 1000 Brussel.

Of

info@geldautomaat.be

Artikel 8 – Ons prijsbeleid

De prijzen van de verkochte producten of diensten zijn de prijzen die gelden op de dag waarop de bestelling wordt geplaatst.

Ze worden uitgedrukt in euro’s en berekend exclusief belastingen.

Bijgevolg worden ze vermeerderd met het btw-tarief(en de transportkosten) dat van toepassing is op de dag van de bestelling.

De website www.moneytic.be behoudt zich het recht voor om de prijzen op elk moment te wijzigen.

Wij verbinden ons er echter toe om de bestelde producten of diensten te factureren tegen de prijzen die bij de bestelling worden aangegeven.

Deze prijzen zijn vast en niet herzienbaar gedurende de geldigheidsperiode, zoals aangegeven op de website www.moneytic.be .

We behouden ons het recht voor om prijzen op elk moment buiten deze geldigheidsperiode te wijzigen.

Artikel 9 – Kortingen en rabatten

De vermelde prijzen zijn inclusief eventuele kortingen die MoneyTic SRL kan verlenen op basis van haar resultaten of de overname van bepaalde diensten door de koper.

Artikel 10 – Orders.

De belangrijkste kenmerken van de producten en diensten worden op de website gepresenteerd.

De Klant is verplicht deze te lezen voordat hij een bestelling plaatst.

De keuze en aankoop van een product of dienst is uitsluitend de verantwoordelijkheid van de Klant.

De foto’s en afbeeldingen op de website zijn niet contractueel en MoneyTic SRL kan er niet verantwoordelijk voor worden gehouden.

De Klant moet de beschrijving van elk product of dienst raadplegen om meer te weten te komen over de eigenschappen en essentiële kenmerken ervan.

Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om de producten en diensten te selecteren die hij/zij op onze website wil bestellen, in overeenstemming met de volgende procedures:

  • Klanten zijn vrij om te kiezen welk(e) product(en) of dienst(en) ze willen kopen.
  • Klanten bevestigen hun bestelling door de Algemene Verkoopvoorwaarden te accepteren en gaan over tot betaling via de betalingsmethoden die beschikbaar zijn op de site.
  • De klant ontvangt een bevestiging dat de bestelling is verwerkt en de betaling is ontvangen.

Contractuele informatie wordt weergegeven in het Frans en wordt ten laatste bevestigd wanneer de bestelling wordt gevalideerd door de Klant.

De validatie van de bestelling door de Klant impliceert de onvoorwaardelijke aanvaarding van deze Algemene Verkoopsvoorwaarden.

De Klant erkent dat hij/zij over de vereiste bekwaamheid beschikt om de op de website aangeboden producten of diensten te contracteren en te kopen.

De producten en diensten op de website worden te koop aangeboden in de volgende gebieden:

  • België, Luxemburg

De verkoop wordt pas als definitief beschouwd wanneer MoneyTic SRL de Klant per e-mail de bevestiging van de aanvaarding van de bestelling heeft gestuurd en de Klant de volledige prijs en/of de volledige verschuldigde aanbetaling heeft ontvangen.

Voor bestellingen die uitsluitend via internet worden geplaatst, wordt een bestelling geregistreerd op de website www.moneytic.be wanneer de Klant deze Algemene Verkoopvoorwaarden aanvaardt door het daarvoor bestemde vakje aan te vinken en de bestelling valideert.

Klanten kunnen de details van hun bestelling en de totaalprijs ervan controleren en eventuele fouten corrigeren voordat ze hun acceptatie bevestigen.

Deze validatie houdt aanvaarding in van het geheel van deze Algemene Verkoopvoorwaarden en vormt het bewijs van het verkoopcontract.

Het is daarom de verantwoordelijkheid van de Klant om de juistheid van de bestelling te controleren en eventuele fouten onmiddellijk te melden.

Elke bestelling die op de website wordt geplaatst, vormt de vorming van een overeenkomst op afstand tussen de Klant en MoneyTic SRL.

MoneyTic SRL behoudt zich het recht voor elke bestelling van een Klant te annuleren of te weigeren met wie een geschil bestaat over de betaling van een eerdere bestelling.

Klanten kunnen de voortgang van hun bestelling volgen op de website www.moneytic.be.

Eventuele wijzigingen in de bestelling door de Klant kunnen alleen door MoneyTic SRL in aanmerking worden genomen binnen de grenzen van haar mogelijkheden en op voorwaarde dat ze ten minste 2 dagen voor de geplande leverdatum van de bestelling per e-mail aan de verkoper worden meegedeeld.

In het geval dat deze wijzigingen niet door FISKA SRL kunnen worden geaccepteerd, worden de door de Klant betaalde bedragen terugbetaald binnen maximaal 7 dagen na de kennisgeving van de onmogelijkheid om de door de Klant gevraagde wijzigingen te accepteren (tenzij de Klant een creditnota verkiest).

Artikel 11.1 – Als er een aanbetaling wordt gedaan bij het plaatsen van de bestelling.

In geval van annulering van de bestelling door de Klant na aanvaarding door MoneyTic SRL minder dan 7 dagen voor de geplande datum voor de levering van de bestelde producten en diensten, om welke reden dan ook, behalve de uitoefening van het herroepingsrecht of overmacht, wordt het voorschot dat bij de bestelling is betaald automatisch verworven door de Verkoper en kan geen aanleiding geven tot enige terugbetaling.

Artikel 11.2 – Als er geen aanbetaling is gedaan bij het plaatsen van de bestelling.

In geval van annulering van de bestelling door de Klant, na aanvaarding door MoneyTic SRL minder dan 7 dagen voor de geplande datum voor de levering van de bestelde producten en diensten, om welke reden dan ook, anders dan de uitoefening van het herroepingsrecht of overmacht, zal een bedrag dat overeenkomt met 50% van het totale aankoopbedrag door de verkoper worden ingehouden en als schadevergoeding aan de Klant worden gefactureerd, ter compensatie van het geleden verlies.

Artikel 12 – Duur van aanbiedingen.

Aanbiedingen van producten en diensten op onze site zijn geldig zolang ze zichtbaar zijn op de site.

Artikel 13 – Bezorgkosten.

De verkoopprijzen van producten en diensten zijn exclusief :

  • Kosten voor orderverwerking.

Deze kosten worden extra in rekening gebracht, onder de voorwaarden die op de website worden vermeld en die worden berekend voordat de bestelling wordt geplaatst.

De van de Klant gevraagde betaling komt overeen met het totale bedrag van de aankoop, inclusief deze kosten.

Specifieke opdrachten van de Klant kunnen in overweging worden genomen.

Indien nodig wordt er vooraf een prijsopgave gemaakt die door deze laatste wordt aanvaard.

Offertes uitgegeven door MoneyTic SRL zijn 1 maand geldig vanaf de datum van uitgifte.

Een bestelling op basis van een offerte wordt pas geacht te zijn aanvaard als MoneyTic SRL een aanbetaling heeft ontvangen ter hoogte van het bedrag van de bestelling.

MoneyTic SRL stuurt een factuur naar de Klant na ontvangst van de betaling.

Geen enkele vertraging in de levering kan aanleiding geven tot annulering van het verkoopcontract door de koper of door de verkoper.

Artikel 14 – Betalingsvoorwaarden.

De prijs moet contant en volledig worden betaald op de dag dat de bestelling door de Klant wordt geplaatst, door middel van beveiligde betaling, in overeenstemming met de volgende algemene voorwaarden:

  1. Via Paypal, Visa, MasterCard, Bancontact, bankoverschrijving, financiering.

Betalingsgegevens worden versleuteld uitgewisseld via het SSL-protocol.

De betaling wordt pas afgeschreven als de service is uitgevoerd:

Bij betaling per bankkaart wordt de kaart pas gedebiteerd wanneer de bestelling wordt verwerkt.

MoneyTic SRL is niet verplicht de door de Klant bestelde producten en diensten te leveren als de Klant de prijs niet volledig betaalt in overeenstemming met de bovenstaande voorwaarden.

Betalingen door de Klant worden pas als definitief beschouwd als MoneyTic SRL de verschuldigde bedragen heeft ontvangen.

Bovendien behoudt MoneyTic SRL zich het recht voor om de levering van lopende bestellingen van de Klant op te schorten of te annuleren in geval van niet-naleving van de bovengenoemde betalingsvoorwaarden.

Aan de Klant worden geen extra kosten in rekening gebracht naast de kosten die MoneyTic SRL maakt voor het gebruik van een betaalmiddel.

Artikel 15 – In geval van wanbetaling

In geval van niet-betaling van een factuur op de vervaldag is de koper van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling aan de verkoper een interest verschuldigd gelijk aan 10% indien de koper niet handelt voor professionele doeleinden.

Dit tarief is vastgelegd in artikel 5 van de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van betalingsachterstand bij handelstransacties.

Elke factuur die onbetaald blijft op de vervaldag zal automatisch, zonder ingebrekestelling, aanleiding geven tot een forfaitaire schadevergoeding van de hoofdsom, intresten en kosten, met een minimum van 75 EUR.

In het geval van gerechtelijke incasso is de koper aansprakelijk voor redelijke incassokosten.

Deze kosten kunnen de vergoeding van een advocaat omvatten, evenals interne beheerkosten die het bedrag van dit forfait overschrijden.

Artikel 16 – Leveringen.

De door de Klant bestelde producten en diensten zullen beschikbaar zijn voor :

  • België, Luxemburg

Binnen de levertijd die op het productblad staat vermeld, plus de tijd die nodig is om de bestelling te verwerken.

MoneyTic SRL verplicht zich om haar uiterste best te doen om de door de Klant bestelde producten of diensten zo snel mogelijk te leveren.

Deze termijnen worden echter alleen als richtlijn gegeven.

Als de bestelde producten of diensten niet binnen 30 dagen na de indicatieve leverdatum zijn geleverd, om welke reden dan ook, anders dan overmacht of de schuld van de Klant.

De verkoop kan op schriftelijk verzoek van de Klant worden geannuleerd.

De door de Klant betaalde bedragen zullen dan uiterlijk binnen veertien dagen na de datum van annulering van het contract aan hem worden terugbetaald, met uitsluiting van elke compensatie of inhouding.

De Klant is verantwoordelijk voor het controleren van de conformiteit van de geleverde producten en diensten.

De klant beschikt over een termijn van 7 dagen vanaf de levering om eventuele voorbehouden of claims voor niet-conformiteit of zichtbare gebreken van de geleverde producten en diensten per e-mail kenbaar te maken, samen met alle relevante bewijsstukken.

Na het verstrijken van deze periode en indien niet aan deze formaliteiten is voldaan, worden de producten of diensten geacht conform en vrij van zichtbare gebreken te zijn en kan geen enkele claim geldig worden geaccepteerd door MoneyTic SRL.

MoneyTic SRL zal de geleverde producten of diensten waarvoor de Klant het gebrek aan conformiteit of de zichtbare of verborgen gebreken naar behoren heeft aangetoond, zo snel mogelijk en op eigen kosten terugbetalen of vervangen, onder de voorwaarden die in deze Algemene Verkoopvoorwaarden zijn uiteengezet.

Artikel 17 – Retourzendingen.

Zodra je je bestelling hebt ontvangen, heb je 14 dagen de tijd om deze te retourneren.

1) Voorwaarden voor het accepteren van retourzendingen :

Artikelen moeten aan ons worden geretourneerd in de originele verpakking en in een staat die geschikt is voor verkoop.

2) Procedure voor het afhandelen van een retourzending :

Na ontvangst van je retourzending wordt deze zorgvuldig onderzocht door onze retourafdeling.

Optie A: Je pakket voldoet aan de voorwaarden voor het accepteren van een retourzending en we zullen het artikel terugbetalen of omruilen.

Optie B: Je pakket voldoet niet aan de voorwaarden voor acceptatie van de retourzending, er wordt geen restitutie of omruiling verleend.

1) Kosten voor terugzending en herverzending :

Als je een product retourneert, ben je zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten.

In het geval dat er echter een retourzending naar u moet worden verstuurd na een omruiling, worden de gemaakte kosten gedragen door MoneyTic SRL.

Artikel 18 – Eigendomsoverdracht – Risico-overdracht.

De eigendomsoverdracht van producten en diensten van MoneyTic SRL aan de Klant vindt pas plaats na volledige betaling van de prijs door de Klant, ongeacht de datum van levering van de producten en diensten.

Ongeacht de datum waarop de eigendom van de producten en diensten wordt overgedragen, vindt de overdracht van de risico’s van verlies en beschadiging met betrekking tot deze producten en diensten pas plaats wanneer de Klant de producten en diensten fysiek in bezit neemt.

Als de koper onder curatele of vereffening staat, behoudt MoneyTic SRL zich het recht voor om in het kader van de curateleprocedure de verkochte en nog onbetaalde goederen terug te vorderen.

Artikel 19 – Uw herroepingsrecht.

U hebt het recht om dit contract zonder opgaaf van redenen te herroepen binnen een periode van veertien dagen vanaf de dag na ontvangst van de goederen om ons op de hoogte te stellen van uw beslissing om het contract te herroepen.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons op de hoogte stellen van uw beslissing om dit contract te herroepen door middel van een ondubbelzinnige verklaring (bijv. brief per post, fax of e-mail).

Om ervoor te zorgen dat de herroepingstermijn wordt nageleefd, hoeft u uw mededeling over de uitoefening van het herroepingsrecht alleen maar te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Effecten van ontwenning

Als je dit contract herroept, betalen we alle betalingen die we van je hebben ontvangen terug, inclusief leveringskosten (behalve eventuele extra kosten die voortvloeien uit het feit dat je een andere leveringsmethode hebt gekozen dan de goedkopere standaardlevermethode die door ons wordt aangeboden), zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan veertien dagen vanaf de dag waarop we op de hoogte zijn gesteld van je beslissing om dit contract te herroepen.

We doen de terugbetaling via dezelfde betaalmethode die je voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij je uitdrukkelijk instemt met een andere methode.

In elk geval brengt deze terugbetaling geen kosten voor u met zich mee.

Artikel 20 – Uitzonderingen op het herroepingsrecht onder art. VI.53 COB.

  • Servicecontracten nadat de service volledig is uitgevoerd.
  • Als de uitvoering is begonnen met de voorafgaande uitdrukkelijke toestemming van de consument.
  • Als de consument ook heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de overeenkomst volledig is uitgevoerd door het bedrijf.
  • Als de levering van goederen of diensten afhangt van schommelingen op de financiële markt waarop het bedrijf geen invloed heeft en die zich waarschijnlijk zullen voordoen tijdens de herroepingsperiode.
  • Als de goederen zijn gemaakt volgens specificaties van de consument of duidelijk zijn gepersonaliseerd.
  • Als de levering van goederen snel achteruit zal gaan of zal verlopen.
  • Bij levering van verzegelde goederen die om redenen van gezondheids- of hygiënebescherming niet kunnen worden teruggezonden en die na levering door de consument zijn ontzegeld.
  • Indien de levering van goederen die na levering en door hun aard onlosmakelijk zijn vermengd met andere artikelen.
  • Als het gaat om de levering van alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van het verkoopcontract, waarvan de levering pas na dertig dagen kan plaatsvinden en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen op de markt waarop het bedrijf geen invloed heeft.
  • Als de consument het bedrijf uitdrukkelijk heeft gevraagd langs te komen om dringende onderhouds- of reparatiewerkzaamheden uit te voeren. Als het bedrijf tijdens dit bezoek diensten verleent in aanvulling op de specifiek door de consument gevraagde diensten of goederen anders dan reserveonderdelen die essentieel zijn voor onderhouds- of reparatiewerkzaamheden, is het herroepingsrecht van toepassing op deze aanvullende diensten of goederen.
  • Als de levering van verzegelde audio- of video-opnamen of verzegelde computersoftware na levering niet is verzegeld.
  • Als de levering van een krant, tijdschrift of magazine (met uitzondering van abonnementscontracten voor deze publicaties).
  • Als de contracten worden gesloten op een openbare veiling.
  • Als het gaat om het verstrekken van accommodatie (anders dan voor woondoeleinden), goederenvervoer, autoverhuur, catering of diensten met betrekking tot vrijetijdsactiviteiten als het contract voorziet in een specifieke datum of periode van uitvoering.
  • Indien de levering van digitale inhoud niet op een materiële drager is geleverd, indien de uitvoering is begonnen met de uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument, die ook heeft erkend dat hij daarmee zijn herroepingsrecht verliest.
  • Als dienstencontracten voor weddenschappen en loterijen.

Artikel 21 – Ontbinding en contractbreuk door de verkoper

In geval van eenzijdige annulering van een verkoop door de koper, is deze laatste aan de verkoper als schadevergoeding een bedrag verschuldigd gelijk aan 30% van de waarde exclusief btw van de verkoopprijs van het product of de dienst.

Bovendien heeft elke partij het recht om, na een vergeefse ingebrekestelling gedurende een periode van 15 dagen, de overeenkomst automatisch te beëindigen indien de andere partij in gebreke blijft om alle of een deel van haar verplichtingen na te komen, onverminderd het recht op ontbinding.

Behalve in geval van overmacht en onverminderd de vorige alinea, is de verkoper, indien hij na ontvangst van een ingebrekestelling waarop hij gedurende 15 dagen niet heeft geantwoord, in gebreke blijft met de uitvoering van enige verplichting uit de overeenkomst waardoor schade ontstaat, aan de koper een schadevergoeding verschuldigd gelijk aan 10% van de waarde van de bestelling exclusief btw.

Artikel 22 – Overmacht

Elke gebeurtenis, zoals :

  • Productieonderbrekingen.
  • Onderbreking van transport of levering.
  • Stakingen.
  • Terroristische aanslagen of de gevolgen van aanslagen.
  • Tekort aan grondstoffen.
  • Epidemieën.
  • Slecht weer en meer in het algemeen.

Of elke gebeurtenis van gelijkaardige aard die de uitvoering van het contract vertraagt of onmogelijk maakt, de uitvoering van de respectieve verplichtingen van de partijen opschort.

De partij die zich op een geval van overmacht beroept, stelt de andere partij zo snel mogelijk in kennis van het bewijs dat dit geval zich heeft voorgedaan.

In dit geval wordt de uitvoering van de verplichtingen van de partij die getroffen wordt door de overmacht opgeschort tot de kennisgeving van het einde van de gebeurtenis.

Tijdens deze periode mag geen van beide partijen schadevergoeding eisen van de andere partij.

De partijen zullen hun uiterste best doen om de veroorzaakte moeilijkheden en/of schade te beperken.

Als de overmacht echter langer dan 60 dagen duurt, zullen de partijen alles in het werk stellen om opnieuw te onderhandelen over de latere uitvoering van het verkoopcontract.

Bij gebrek aan overeenstemming heeft elke partij het recht om de overeenkomst te beëindigen door kennisgeving aan de andere partij.

Artikel 23 – Service na verkoop.

We horen graag van je.

Elke klant heeft andere behoeften, afhankelijk van de service die hij afneemt.

Hierdoor wordt elk probleem afzonderlijk behandeld, rekening houdend met de feedback van klanten.

Indien nodig kunnen klanten contact opnemen met de dienst na verkoop om een probleem met een dienst te melden of om informatie te vragen over het gebruik ervan.

Tot slot doen we ons uiterste best om je te voorzien van kwaliteitsinformatie.

Gebruik de onderstaande contactpersonen voor alle vragen:

  • Naam van de vertegenwoordiger van de klantenservice: MoneyTic SRL
  • Telefoonnummer : +32 23 800 444.
  • E-mailadres : info@moneytic.be

Stuur ons de onderstaande informatie voor alle after-sales serviceverzoeken:

  • Je voor- en achternaam.
  • Uw telefoonnummer.
  • Uw e-mailadres.
  • Je bestelnummer en factuurnummer.
  • De referentie van het product of de dienst.
  • De datum van ontvangst van je bestelling.

Geef ons een precieze beschrijving van de aard van de fout.

Artikel 24 – De kosten om contact met ons op te nemen.

De kosten van een gesprek om ons te bereiken zijn als volgt:

Per telefoon = de gesprekskosten per minuut, afhankelijk van je telefoonmaatschappij.

Per e-mail = de kosten van een gesprek, afhankelijk van je internetpakket.

Per post = prijs van een postzegel afhankelijk van het gewicht van je post.

Artikel 25 – Wettelijke waarborg van conformiteit.

De producten en diensten die op de website van MoneyTic SRL worden verkocht, voldoen aan de regelgeving die in België van kracht is.

De door MoneyTic SRL geleverde producten en diensten vallen onder het herroepingsrecht overeenkomstig de wet, zonder verdere betaling:

  • De wettelijke conformiteitsgarantie, voor producten of diensten die defect blijken te zijn of niet overeenkomen met de bestelling,
  • De wettelijke garantie tegen verborgen gebreken als gevolg van een materiaal- of ontwerpfout die van invloed is op de geleverde producten en diensten en deze ongeschikt maakt voor gebruik,

Onder de voorwaarden die in het onderstaande kader worden uiteengezet en die worden gedefinieerd in de bijlage bij deze Algemene Verkoopvoorwaarden (Garantie van Overeenstemming / Garantie van Verborgen Gebreken).

De Klant wordt eraan herinnerd dat als onderdeel van de wettelijke garantie van conformiteit, de Klant :

  1. Heeft een periode van twee jaar vanaf de levering van de goederen om actie te ondernemen tegen de Verkoper.
  2. Kan kiezen tussen reparatie of vervanging van de bestelde service.

De wettelijke conformiteitsgarantie geldt onafhankelijk van enige commerciële garantie die mogelijk op het product of de dienst van toepassing is.

Om zijn rechten te doen gelden, dient de Klant MoneyTic SRL schriftelijk op de hoogte te stellen van de non-conformiteit van de producten en diensten binnen maximaal 7 dagen na levering van de producten en diensten of het bestaan van verborgen gebreken.

MoneyTic SRL vergoedt of vervangt producten of diensten onder garantie die niet conform of defect blijken te zijn.

Terugbetalingen voor producten of diensten die niet conform of defect blijken te zijn, worden zo snel mogelijk gedaan en niet later dan 7 dagen nadat MoneyTic SRL de non-conformiteit of het verborgen gebrek heeft geconstateerd.

De terugbetaling zal plaatsvinden door het crediteren van de bankrekening van de Klant of via een bankoverschrijving.

De Verkoper kan niet aansprakelijk worden gesteld in de volgende gevallen:

  • Niet-naleving van de wetgeving van het land waar de producten of diensten worden geleverd, die de Klant moet controleren.
  • In geval van misbruik of nalatigheid van de Klant.

De garantie van de Verkoper is in elk geval beperkt tot de vervanging of terugbetaling van producten en diensten die niet conform zijn of een defect vertonen.

Artikel 26 – Gegevensbescherming.

Klanten worden eraan herinnerd dat de persoonlijke gegevens die van hen worden gevraagd noodzakelijk zijn voor het verwerken van hun bestelling en, in het bijzonder, voor het uitgeven van facturen.

Deze gegevens kunnen worden doorgegeven aan alle partners van de Verkoper die verantwoordelijk zijn voor het uitvoeren, verwerken, beheren en betalen van bestellingen.

In overeenstemming met de huidige nationale en Europese regelgeving heeft de Klant een permanent recht op toegang, wijziging, rectificatie en verzet met betrekking tot de informatie die hem of haar betreft.

Dit recht kan worden uitgeoefend in overeenstemming met de bepalingen en voorwaarden op de website www.moneytic.be.

Artikel 27 – Intellectuele eigendom.

De inhoud van deze website is eigendom van MoneyTic SRL en wordt beschermd door Belgische en internationale wetten op intellectueel eigendom.

Elke gehele of gedeeltelijke reproductie van deze inhoud is ten strengste verboden en kan een inbreuk op het auteursrecht vormen.

Bovendien behoudt MoneyTic SRL het eigendom van alle intellectuele eigendomsrechten op foto’s, presentaties, studies, tekeningen, modellen, prototypes, enz. die (zelfs op verzoek van de Klant) zijn gemaakt om de Diensten aan de Klant te leveren.

Het is de Klant dus verboden om de genoemde studies, tekeningen, modellen, prototypes, enz. te reproduceren of te exploiteren zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke en voorafgaande toestemming van MoneyTic SRL, waaraan een financiële tegenprestatie verbonden kan zijn.

Artikel 28 – Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank

Deze algemene verkoopsvoorwaarden worden beheerst door Belgisch recht, zelfs in het geval van een garantieclaim.

Alle geschillen met betrekking tot de totstandkoming, de uitvoering en de interpretatie van deze algemene verkoopvoorwaarden die niet in der minne kunnen worden geschikt, vallen onder de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken van Brussel.

Indien de verkrijger echter voor niet-beroepsmatige doeleinden handelt, is het geschil, naar keuze van de eiser, onderworpen aan de bevoegdheid van de rechtbanken aangewezen door artikel 624, 1°, 2° of 4° van het Gerechtelijk Wetboek.

Artikel 29 – Alternatieve geschillenbeslechting

Hier is de ODR link naar het RAL (Alternative Dispute Resolution) platform van de Europese Commissie, zoals vereist door art. 14 van EU-verordening 524/2013 van 21/05/2013.

http://ec.europa.eu/odr

Bijlage I – Formulier voor herroeping.

Dit formulier moet alleen worden ingevuld en teruggestuurd als de Klant de geplaatste bestelling wil herroepen, behalve in het geval van uitsluitingen of beperkingen van de uitoefening van het herroepingsrecht onder de toepasselijke Algemene Verkoopvoorwaarden.

Hieronder vindt u het modelformulier voor herroeping voor consumenten zoals vereist door art. VI.45, 8° CDE

Ter attentie van [naam, geografisch adres en, indien beschikbaar, faxnummer en e-mailadres] :

Ik/Wij (*) stel/stellen u (*) hierbij in kennis van mijn/onze (*) herroeping van het contract voor de verkoop van de volgende goederen (*)/diensten (*)

  • Besteld op (*) / ontvangen op (*)
  • Naam consument(en)
  • Adres van consument(en)
  • Handtekening van de consument(en) (alleen bij kennisgeving van dit formulier op papier)
  • Datum

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.